„El zero“ već na testu bezbednosti

Bez autora
Dec 12 2011

Fabrika automobila „Fijat automobili Srbija“ napravila je prvih petnaest modela „el zero“, koji su već poslati na testiranje. Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike. Novi model „el zero“ kompanija „Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji „Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam. „El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara. Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.

„El zero“ već na testu bezbednostiFabrika automobila „Fijat automobili Srbija“ napravila je prvih petnaest modela „el zero“, koji su već poslati na testiranje.

Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike.

Novi model „el zero“ kompanija „Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji „Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam.

„El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara. Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.

- Lutke beleže sve defekte i povrede koje bi zadesile čoveka u saobraćajnoj nezgodi. Bezbednost putnika u vozilu jedan je od najznačajnijih faktora koji utiču na prodaju vozila. Zbog toga su ispitivanja u takozvanim kreš testovima, odnosno u veštački izazvanim sudarima, bitna pre puštanja bilo kojeg novog modela vozila u masovnu proizvodnju. Novi model automobila se testira na dva udara, na frontalni, s prednje strane, i na bočni udar. Brzine na koje se proverava bezbednost putnika su oko 60 kilometara na sat, pri kojima vozilo koje se testira udara u betonsku prepreku. Ispituju se sudari s lutkama koje odgovaraju prosečnoj porodici, tako da se zna da muškarac teži u proseku 78 kilograma i da je visok oko 180 centimetara. Testira se i bezbednost dece, tako što se na zadnja sedišta postavlaju lutke koje odgovaraju deci do tri godine strosti. Danas se meri sve, pa čak i efikasnost naslona za glavu na sedištima koji su bitni pri udarima odpozadi, kaže izvor „Blica“.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik